Saturday, March 14, 2009

Watch South Park Movie Streaming



Design Concepts


area3

a space report where they can meet the families in the neighborhood and children can spend time in small play areas for them.




L 'area is located near the "Parish of St. Mary Help of Christians" and the "College of the Church of the Holy Body of Christ" and others Alternates religious. The area is frequented by families and therefore lends itself to creating a place where they can meet.




AREA 14

a struttura adibita a mercato, centro di commercio e relazioni, con strutture che si prestino ad ospitare, nei giorni in cui non c' è mercato, attività complementari: un centro esposizioni , una " libreria-cafè "


L' area ha una forte vocazione a mercato, ma nei giorni in cui questo non si svolge è in disuso e rimane pressocchè abbandonata e malfrequentata. Quindi la destinazione d' uso principale non può che essere quella di mercato, integrata però da altre attività che possano sfruttare la zona costantemente. Inoltre a pochi passi è situato l' " Istituto Tecnico Statale Commerciale e per Geometri Levi- De Nicola", quindi la zona è frequentata anche da molti giovani, che vanno coinvolti nel progetto, con la realizzazione di un' area esposizioni e una libreria-caffè, dove gli studenti possano recarsi usciti da scuola e che costituisca un punto di riferimento anche per i frequentatori del mercato.




AREA 35

un meeting place , una struttura che ospiti diverse funzioni che dialoghino tra loro: un campo sportivo , una caffetteria , un bookshop .
Un luogo dedicato allo sport e al tempo libero, che costituisca un ' attrattiva per i giovani del quartiere e non solo.


L' area , situata all' interno di un complesso di case popolari, è attualmente occupata da campetti in stato di semiabbandono, adiacenti ad un circolo bocciofilo, il "Casilino 2".
L' area è quindi predisposta per la realizzazione di un centro dove si svolgano attività sportive e ricreative, essendo inoltre frequentata dai giovani del quartiere che si riuniscono lì, senza però avere a disposizione strutture a loro dedicate.

Il " Basket bar " di Utrecht costituisce un chiaro esempio di funzioni diverse che dialogano tra loro.



NL Architects-Basketbar



u n MEETING PLACE relaxing for professors, researchers and students


The structure gathers the various functions that interact with each other,
by the "cafe" the informal center of campus


It 's a BAR, made to 'inside the campus' University of Utrecht.
The area is located in a central location on campus near a building more or less like the public Educatorium, next to a small museum of contemporary architecture and the new library, just below the Van Unnik, the massive 'logo' University High 80 meters.




Uithof The cafe is an extension of 15 x 15 meters of the existing library with u na connection between the bar and the library: the 'reading table' becomes the point of exchange between the two functions.
The roof of the café for a basketball court. The circle of the court is made of glass, establishing a relationship between the basketball court and the Bar
In front of the 'entrance of the bar' orange pool 'brings together the sunken terrace, a mini amphitheater and access for the disabled: a nice combination of people walking around with drinks, people with skates and people with wheelchairs.







0 comments:

Post a Comment